Por Ramón González
II. A REPÚBLICA, A GUERRA E LUGO
Ese mesmo ano de
1930, Trapero marchará a Lugo para colaborar coa Federación Católica Agraria e
traballar no xornal de ideoloxía marcadamente eclesiástica La Voz de la Verdad. O ano seguinte publica unha novela por
entregas titulada “La Venganza de Salgado”
e ademais o relato “A ponte do Porco”
que asinará cun dos seus alcumes máis característicos e que será dos máis
recorrentes ao longo do seu quefacer xornalístico e literario: Trapacero. Esta obra sería editada pola
imprenta propiedade do xornal La Voz de la Verdad. No seu prólogo Trapero Pardo
escrebe:
“En
galego recastado, por mór da moda que agora ven, vamos facer reseña ós nosos leutores d-un caso que se pasou
fai muitos anos. D’este caso histórico, fixéronse muitas narraciós. Hoxe quere <Trapacero> facer
unha máis”.
En La Voz de la Verdad escribiría unha
cantidade importante de artigos, dunha calidade moi destacable, tocando
ademais innumerables temas, e que despois nos lembrará o seu ben querido amigo Ánxel Fole nun
comentario sobre as inquedanzas arqueolóxicas de Trapero. E como exemplo do
citado anteriormente reproducimos un artigo inédito e recuperado para este
blogue sobre a Coral Polifónica de Lugo, unha agrupación
coral dirixida polo pianista republicano Manuel Sariñena e que, segundo Fole, era unha das mellores de Galicia.
Xosé Trapero viu a Coral Polifónica
da seguinte forma nos inicios dos anos trinta:
ESCUCHANDO LA CORAL POLIFÓNICA
“La música es deleite que no se
aviene con el ruído, aunque otra cosa quieran demostrar los autores modernos.
Por eso evitando el “mundanal ruído”, reúnense en un apartado lugar de
nuestra ciudad los miembros de la “Coral Polifónica”.
Cuando nosotros
llegamos al local, unas notas viriles y bien concertadas, cantan, con letra de
Noriega y música de García Julbe, una exaltación de la raza gallega.
Nos recibe
amablemente el presidente de la coral, Sr. Varela Lezcano,quien interrumpe a
veces la conversación para decirnos: -“Observe la delicadeza de este
madrigal”-. Y el madrigal surge, desgranándose en notas apasionadas y
acariciantes, del conjunto de voces que dirige entonces el señor Mayandía...
El Sr. Varela
Lezcano nos habla del futuro artístico de la Polifónica. Su próxima reaparición
en esta ciudad. Su “tourné” por otras ciudades gallegas. Y nos traza el programa
de obra a ejecutar. Música selecta, música polifónica clásica, música popular...
Rameau y Monteverde, Debussy y Montes, Mendelsshon y Victoria, Palestrina
y Viadane...
La Polifónica
inicia una obra de Palestrina: dulce, sentida y religiosa. Las voces femininas
son como unas flores suaves que matizan el campo fuerte y unísono del
coro de barítonos... ¡Quisiéramos aplaudir, pero los aplausos
interrumpirían acaso la de la obra!.
El Sr. Varela
Lezcano conversa: no obstante, su oído está atento a la masa de voz que sale
del salón de ensayos. Y luego, con un dejo de melancolía, nos cuenta como
Cupido vence a Enterpe, aclarando a veces las filas compactas de
cantantes, algunos de los cuales
alternan la música de unas frases de amor con la música de la clásica
polifonía.
Un descanso.
Prende la conversación animada. El Sr. Mayandía habla con entusiasmo de la
disciplina de sus huestes. Y vuelta a empezar... ¡Hay que buscar nuevos éxitos,
y las obras son difíciles!... El armonium da el tono... Y el coro inicia las
evocadoras notas de una canción popular.
Nosotros abandonamos el local de ensayo, agradecidos a las deferencias de que hemos sido objeto, y augurando a nuestra Coral Polifónica un rotundo triunfo al presentarse de nuevo ante el público amante de la buena música.”
Nosotros abandonamos el local de ensayo, agradecidos a las deferencias de que hemos sido objeto, y augurando a nuestra Coral Polifónica un rotundo triunfo al presentarse de nuevo ante el público amante de la buena música.”
Trapacero
No ano 1932 casa
con María Mourelle que falecería uns anos despois. Trapero contraería novamente
matrimonio coa escritora de orixe uruguaia Delia Caetano Núñez. En 1938,
durante a guerra, Trapero Pardo pasa a facer parte da nómina do xornal lucense El Progreso e tamén son os anos da colaboración continuada en Radio Lugo, fundada
en 1935, onde rematará as súas intervencións na sección “Cousas...” cun latiguillo que se faría ben coñecido na cidade das murallas: “Bo proveito, amiguiños”.
Ningún comentario:
Publicar un comentario
Que o blog estea vivo, depende de ti. Lembra: escribe ben, manteno limpo, mellórao coa túa aportación. Participa e fainos diferentes!
En Comentar como..., selecciona: "Nome/URL". Pon o teu nome, e deixa en branco o espazo de URL. Así todos saberemos quen somos!